August 29, 2008

semangat merdayka


tiba2 je aku teringat malaysia nak sambut ulang tahun merdeka yg ke51.aku rase sungguh bertuah ddk di negara yg tercinta ni.yelah rakyat mane yg xrase bertuah ddk di negara yg mempunyai berbilang suku kaum,tiada peperangan & infastruktur yg semua sempurna.walaupun aku xbyk pergorbanan yg aku lakukan utk malaysia tapi aku rase berbangga menjadi rakyat malaysia. xseperti rakyat2 di negara luar mereka tidak pernah hidup dgn aman di negara sendiri.byk berlaku konflik2 persaudaraan atau suku2 kaum yg berbeza,peperangan yg xpenah akan tamat ni semua kerana utk kepentingan2 individu yg xberguna.di malaysia aku dpt ibaratkan sebagai "syurga dunia".aku ibaratkan ini pon sebab ape yg aku mahu semua bleh dpt dgn senang seperti kemudahan elekrik,air,makanan dll.rakyat malaysia bebas mahu melakukan ape saje tanpa ada halangan dr pihak2 yg hanya mementingkan diri sendiri.dan aku berterima kasih pada pergorbanan yg dilakukan oleh perwira2 kita dahulu utk mendapatkan kemerdekaan utk negara kita.sayangilah negara kita dan jagalah kemerdekaan ini utk generasi yg akan dtg.


selamat hari MERDEKA malaysia ke 51

No comments: